تأثیرات مطالعه بر مغز انسان

مطالعه ما را از هیاهوی اتفاقات روزمره و دغدغه‌های زندگی اندکی جدا می‌کند تا علاوه بر کسب دانش و اطلاعات فرصتی برای آرامش نیز فراهم آورد. طبق تحقیقات علمی مطالعه علاوه بر سودمندی‌های رایج از جمله آرام‌سازی، کسب دانش و … تأثیرات مثبتی بر فیزیولوژی مغز و همچنین سیستم شناختی و تفکر انسان‌ها دارد. در این مقاله فرصتی فراهم می‌شود تا با 10 تأثیر مطالعه بر مغز در زمینه‌های تسهیل عواطف و احساسات، فراهم ساختن یادگیری مادام‌العمر، تقویت توانایی‌های مغزی، پرورش خلاقیت و تفکر نقاد، جلوگیری از زوال عقل، انعطاف‌پذیری مغز، تسکین بیماری‌های روانی و برخی موضوعات دیگر آشنا شوید.

ما برای کسب اطلاعات روزمره و اخبار هم کم و بیش به مطالعه می‌پردازیم و از رخدادهای مهم اطلاعات کسب می‌کنیم. اما این‌ها همه فواید مطالعه نیستند. مطالعه علاوه‌بر اینکه در همه این موارد برای ما سودمند است طبق تحقیقات علمی تأثیرات مثبتی نیز بر فیزیولوژی مغز و همچنین سیستم شناختی و تکفر انسان‌ها دارد.

مطالعه نه تنها به‌عنوان ابزاری برای جمع‌آوری و برقرای ارتباط تأثیر دارد بلکه به‌عنوان یک تمرین شناختی می‌تواند تأثیرات مهم و مؤثری بر ویژگی‌های ذهنی، سلامت روانی، روابط اجتماعی، و بسیاری دیگر از حوزه‌های زندگی شخصی افراد داشته باشد. [برای مطالعه بیشتر و خرید یا دانلود ماهنامه به لینک خرید در پایین صفحه مراجعه کنید]

 

ترجمه و تلخیص: محمدحسین شریفیان

منبع: ماهنامه جان و تن شماره 5 و 6

جهت خرید این ماهنامه برروی متن کلیک کنید...
9 مرداد 1400

0 responses on "تأثیرات مطالعه بر مغز انسان"

    Leave a Message

    دکتر نیما قربانی را در کانال‌های زیر دنبال کنید

    Hide picture