کتاب چای با فروید منتشر شد

استیون ب ساندلر روان‌پزشکی در مرکز پزشکی آلبانی در ایالت نیویورک است. او در رشته‌های طب کودکان، روان‌پزشکی و روان‌پزشکی کودک و نوجوان آموزش دیده است و علاوه بر فعالیت‌های بالینی خود، به تدریس برای دانشجویان پزشکی و تربیت کارآموزان روان‌پزشکی و روان‌شناسی می‌پردازد. همچنین ساندلر کتابی تخصصی برای روان‌شناسان به نام به یاد آوردن با هیجان، در روان‌درمانی پویشی نوشته است. او در آثار خود به این گونه پرسش‌های همیشگی شما پاسخ می‌دهد:

چرا تا این حد مضطرب و نگران هستید؟ چرا تا این حد از خود انتقاد می‌کنید؟ چرا همیشه با افراد نادرست معاشرت می‌کنید؟

ساندلر در کتاب چای با فروید از شما دعوت می‌کند که به ماورای درِ بسته‌ی مطب روان‌شناسان بروید و از دیدگاه آنها به برخی از مشکلات هیجانی معمول و درمان آنها نگاه کنید، به گفت و گوهای واقعی افراد در جلسه‌های روان‌درمانی گوش کنید و درباره‌ی رویکردهای مؤثر در حل مشکلات آنها نکته‌هایی بیاموزید. همچنین با خود سیگموند فروید در وینِ اواخر قرن نوزدهم ملاقات کنید و به گفت و گویی خیالی اما روشنگر با او که به شما نشان می‌دهد افراد چگونه می‌توانند تغییر کنند و سلامت روانی خود را بازیابند گوش فرا دهید. ممکن است از دانستن این نکته شگفت‌زده شوید که هنوز پاسخ بسیاری از مشکلات روان‌شناختی را در افکار فروید می‌توان یافت و البته در یافته‌های مدرن در رشته‌های روان‌شناسی، رشد کودک و پژوهش‌های انجام شده در زمینه‌ی حافظه.

این کتاب، که بخشی از آن تخیلی و بخش دیگر دربردارنده‌ی بررسی های موردی است، شما را با برخی از مهم‌ترین ایده‌های قدیمی و جدید در زمینه‌ی روان‌درمانی آشنا می‌کند. این اثر نحوه‌ی نگاه شما را به ماهیت هیجان‌ها، ریشه‌ی رنج‌های هیجانی و اثرگذاری روش مدرن گفت و گو درمانی تغییر خواهد داد.

20 دی 1400

0 responses on "کتاب چای با فروید منتشر شد"

Leave a Message

دکتر نیما قربانی را در کانال‌های زیر دنبال کنید

Hide picture