کتاب قهوه با فروید منتشر شد

قهوه با فروید (چاپ اول)

تصویرگر: الیسن بکدل

مترجم: مهیار علینقی

درباره کتاب

کتاب حاضر، دومین مجلد از مجموعه «مصاحبه با بزرگان» است که پس از چای با وینیکات منتشر می‌شود. در این کتاب، پرفسور کار به بررسی زندگی و زمانه پدر روان‌کاوی می‌پردازد. در این کتاب که با تصاویر الیسن بکدل آراسته شده، سری به کافه لانتمان خواهیم زد که سال‌ها میعادگاه فروید برای مطالعه روزنامه‌های محبوبش و صرف قهوه بود.

کتاب حاضر در سایه یافته‌های تاریخی نو از زندگی فروید، درآمدی به میراث فکری او در باب زندگی روانی-جنسی، شکل‌گیری نشانه‌های مرضی و… نیز محسوب می‌شود. این کتاب یک بار دیگر گوشزد می‌کند که فروید، از قضا در دنیای معاصر که آبستن خشونت و تظاهرات جنسی است، کماکان حرف‌هایی برای گفتن دارد… حتی شاید بیشتر از قبل!

«برت کار از سال ۱۹۷۹ به این طرف مشغول تدریس آثار فروید بود است. کتاب حاضر، گزارشی از دورهمی «پس از مرگ» فروید و کار در کافه لانتمان وین است. در سال ۲۰۰۶ که استاد مدعو فول‌برایت-فروید در رشته روان‌کاوی بودم، دفتری در ساختمان شماره نوزده خیابان برگاسه داشتم و در کافه لانتمان قهوه می‌خوردم و البته با فروید هم «صحبت» می‌کردم، اما نه به پختگی و پیچیدگی کار. خواندن کتاب کار رشک رشک برانگیز بود زیرا به گمانم، مؤلف در معرفی پرفسور فروید در مقام نظریه‌پرداز روان‌کاوی و مردی از قرن نوزدهم، شیوه بسیار موفق و بسیار خلاقی یافته است». ومیک ولکان، استاد روان‌پزشکی دانشگاه ویرجینیا.

«برای من، چه در مقام متخصص حوزه روان و چه به عنوان نوه فرانتس الکساندر، شاگرد فروید، تجربه مطالعه این کتاب، تجربه لذت محض بود و بس… ابزاری خاص برای سفر در زمان و ملاقات با پدر روان‌کاوی». ایونکا ونیر الکساندر، مؤلف کتاب زندگی و زمانه فرانتس الکساندر: از بوداپست تا کالیفرنیا و ویراستار اثرعشق و بقا در بوداپست: خاطرات آرتور رنی.

پرفسور برت کار بیش از سی و پنج سال سابقه فعالیت در حوزه سلامت روان دارد. او عضو ارشد مرکز روابط تویستاک، بخشی از مؤسسه روان‌شناسی طبی تویستاک لندن است و همینطور، مشاور امور روان‌شناختی در مرکز مشاوره بالینت. کار مشاور امور روان‌شناختی مرکز بالبی لندن و عضو هیئت امنای موزه فروید و انتشارات موزه فروید نیز هست و سرپرستی و ویراستاری مجموعه «تک‌نگاره‌های روان‌درمانی قانونی» و همینطور، ویراستاری مجموعه «تاریخ روان‌کاوی» در انتشارات کارنک را هم برعهده دارد. برت کار عضو انجمن روان‌کاوی بریتانیا و انجمن روان‌درمانی بریتانیاست و در منطقه همپستد در شمال لندن، به روان‌درمانی انفرادی و زوج‌درمانی اشتغال دارد.

فهرست مطالب

یادداشت مترجم
درباره نویسنده و تصویرگر
فنجان اول: احضار پروفسور زیگموند فروید
فنجان دوم: فراسوی برج مجانین: نقد روان‌پزشکی
فنجان سوم: کودکی مُراویایی
فنجان چهارم: فروید مترجم
فنجان پنجم: سیگار برگ
فنجان ششم: لیکور لهستانی روی کاناپه خانم بنونیستی
فنجان هفتم: کاوش در پی کشف عتیقه‌جات
فنجان هشتم: ماهی مکنده، مارماهی‌ها و کمی کوکائین
فنجان نهم: فروید و زادآوری او
فنجان دهم: دفع ملال: چگونه یک شخص هیستریک را درمان کنیم
فنجان یازدهم: ولیعهدی مستعد خودکشی و شه‌بانویی مقتول
فنجان دوازدهم: در آستانه رؤیا
مؤخره: چگونه با فروید دیدار کردم
سپاسگزاری
منابع

جهت خرید کتاب و یا دانلود نمونه رایگان بخش هایی از آن برروی همین متن کلیک کنید

0 responses on "کتاب قهوه با فروید منتشر شد"

Leave a Message

دکتر نیما قربانی را در کانال‌های زیر دنبال کنید

Hide picture